![]() |
az est plakátja |
Az est első, s egyben egyetlen élő produkciója Tim Feeney és Vic Rawlings akusztikus-elektronikus improvizációja volt. Egyikük egy tom, másikuk egy cselló testét használta fel, hogy azoktól teljesen független eszközökkel (csiszoló stb.) "avanzsálja" őket hangszerből hangforrássá. Kritikai észrevételem, hogy a hangszereknek ez a fajta áldozati szerep lehetne radikálisabb is, ismerünk zömében japán példákat a drasztikus átértelmezésre is, és ezek tükrében itt csak az a kérdés merül fel: miért van szükség egyáltalán az akusztikus hangszerek jelenlétére ebben az előadásban?
A további bemutatók tape music (rögzített felvételek) bejátszásából álltak. Az első négy ezek közül az egyetemen végzett vagy itt tanuló komponista (Ron. K. Sedgwick, Y.Y. Fan, Casey Mongoven, Ryan McGee), a koncertet pedig Horacio Vaggione, argentin-francia szerző munkája zárta. Ezúton kérek megértést az Olvasótól, de csak az utóbbiról írok. Bár mindegyik bemutatott munka látványosan kihasználta a sokcsatornás hangrendszer lehetőségeit, Vaggione címadó munkája, a 2011-es Points-critiques volt a legérzékenyebb, ugyanakkor játékos, erőteljes, friss és mindamellett vad. Harmonikus lecsengések végződtek roppanásban és cicegésben, kergettek hangszerhangokat és mindennapi zörejeket körülöttünk. Élmény volt ez a 16 perc, még akkor is, ha csupán "konzerv" volt, és a helyszínre hozta a bizonyára igen távoli szerzőt.
Készítettem egy rövid kis hangfelvételt, ide került fel.
A koncertterem - ennél azért többen voltunk, csak ez a kép már a végén készült |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése