E hét péntek-szombat-vasárnapján van a San Francisco Tape Music fesztivál, és úgy döntöttünk, hogy eljövök rá - egyedül, tekintettel a korántsem szökellő forintárfolyamra és egyéb kincstári okokra. A megszorítások jegyében a család Feje így megtalálta maga számára a lehető legolcsóbb buszos céget és a legolcsóbbnak tűnő, nem mellesleg European nevet viselő hostelt, majd éjszaka már fel is kerekedett a 9 órás utazásra. Nem biztos, hogy mindegyik napról tudok, írni, de a mairól mindenképp érdemes: nem csalódtam, tényleg azt kaptam az úttól, amire olcsósága folytán lehetett számítani - a magyar tömegközlekedést szivárványfényben fogom ezután látni és alig várom hogy bármely Pannon Volán járaton egyszerűen csak állhassak. A helyzetet érzékelteti a busztársaság hirdetőtáblája:
A busztársaság menetrendje a Santa Barbara-i tranzit centernél |
Esőbiztos szandálzokni-kombó |
Jim Cambell "Exploded Views" c. installációja a bejáratnál több száz fehér ledet vezérel úgy, hogy oldalról nézve mozgásokat látunk (amikor én voltam ott, épp madarak röpködtek).
Az időszaki kiállítás a San Francisco és környéke művészei számára 50 éve alapított SECA-díj díjazott alkotásaiból válogatott. Én pedig ezekből.
Paul DeMarinis munkái között találunk hanglemezekre reflektáló témákat is. Az alábbi munkája egy lézeres lemezjátszó, amelyben a lemezek igazi viaszból vannak, így elvileg a méhecskék munkáját hallhatjuk benne.
Paul DeMarinis, A Flow in the Decoration, 1996 |
Gay Outlaw ceruzákból összerakott odúja (Nest, 1999)
Mauricio Ancalmo "A lover's discourse" c. installációja egy 8mm-es vetítőből és egy lemezjátszóból áll. A lemezjátszó néha bekapcsol, és forgása közben forgatja a hozzá kötött (!) vetítőgépet is, emiatt a vetítés körbejár a falon a megszólaló zene forgási sebességével. Majd a forgás kikapcsol, és a becsavarodott kötél visszafordul, visszafelé játszva a lemezt egészen addig, míg le nem áll. Alább egy fotó róla (a terem amúgy tök sötét), emitt pedig egy bővebb leírás.
A második szinten, a design részlegen Dieter Rams munkái voltak jelen. A klasszikus Braun cuccokat (rádió, borotva, lemezjátszó, hifi) javarészt ő tervezte:
Sam Taylor-Wood "The Last Century" c. videója az egykori élőképek újragondolása: egy állóképet próbál utánozni, viszont a képernyőn látható alakok igenis élők. A cigaretta füstje száll, a hamu végül lepottyan.
Zárásként két kép az SFMOMA-ból, ismeretlen alkotóktól (a egyik szint bejáratánál kollázs-szerűen voltak kihelyezve)
Valamint
Utóirat: ittlétem egészére esőt mond San Francisco-ban a meteorológia:)
Bogárka!
VálaszTörlésMi ma is polóban, mezítláb voltunk, bár egy kósza felhőt észrevettünk az égen.
Brassói és kakaós csiga volt az ebéd, szalvétával, angol porcelánból fogyasztva.
Ui. az ágyban pedig keresztben aludtam.
Várunk haza: a Fej nélküli család.
Ja, és az autó pici, de remekül gyorsul!
Nemtudom ki olvasott fel nekem arról hogy "frisco"-ban sosincs eső, ha van, akkor az autósok leállnak az úton, úgy megijednek... ahhoz képest az újonnan vásárolt poncsómat tépi a szél és minden csurig ázott alatta:) ó Santa Barbara, miért nincs ott is tép mjúzik fesztivál..
VálaszTörlés